慶應義塾大学 シラバス・時間割

Consumer Behavior and Marketing(GPP)

担当者名白井 美由里
単位2
年度・学期2023 秋
曜日時限月2
キャンパス三田
授業実施形態対面授業(主として対面授業)
登録番号36362
設置学部・研究科商学部
設置学科・専攻商学科
学年3, 4
分野専攻科目Ⅲ類(専攻選択科目)
*教員選抜科目です。選抜方法の詳細はシラバスの「担当教員から履修者へのコメント」を確認してください。なお、履修を希望する場合は履修申告期間(一次)中にご自身で必ず履修申告を行ってください。選抜結果の確認方法はkeio.jpのニュースでお知らせします。/*Students who can register this course will be selected by lecturers. Please check "Lecturer's Comments to Students" on the syllabus for details of the selection process. If the students wish to take the course, the students must register the course during the First Course Registration period. How to confirm the selection results will be announced via keio.jp news.
科目概要この授業群は、第3学年・第4学年向けに、ミクロ・マーケティングに関する高度な知識を提供する。そのトピックは、価格、製品開発、広告、販売促進、電子商取引、消費者行動、市場調査、マーケテイング経済学など多岐に及ぶ。
K-Number FBC-BC-34353-212-07
科目設置学部・研究科FBC商学部
学科・専攻BC商学科
科目主番号レベル33年次配当レベル
大分類4専攻科目
小分類35Ⅲ類専攻フィールド選択科目 - 共通
科目種別3選択科目
科目補足授業区分2講義
授業実施形態1対面授業(主として対面授業)
授業言語2英語
学問分野07経済学、経営学およびその関連分野

授業科目の内容・目的・方法・到達目標

This course is intended for students who want to increase their knowledge of concepts and theories in consumer behavior, and of methods for analyzing consumer behavior. The goal of this course is to understand how these concepts and approaches relate to marketing decision making. A set of important topics on consumer behavior is selected. It consists of lectures, assignments, a project, and an exam. This course will be conducted in English.

授業の計画

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成績評価方法

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テキスト(教科書)

No textbook is required for this course. Lecture notes will be provided.

担当教員から履修者へのコメント

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