ログインすると、以下の機能が利用できます(要慶應ID)。
- 検索条件に所属情報(学部、学科・専攻、学年等)がセットされる(新入生は入学後に利用可能)
- お気に入り(ブックマーク)
- シラバス詳細の表示
SDGs目標達成のために何ができるか2(Goal10-17)
| 担当者名 | 長須 美和子 |
|---|---|
| 単位 | 2 |
| 年度・学期 | 2025 春(学期後半) |
| 曜日時限 | 水4,5 |
| キャンパス | 三田 |
| 授業実施形態 | 対面授業(主として対面授業) |
| 登録番号 | 29052 |
| 設置学部・研究科 | 国際センター |
| 学年 | 2, 3, 4 |
| 評語タイプ | ログインすると表示されます(要慶應ID)。 |
| 科目概要 | - |
| K-Number | CIN-CO-00223-212-86 |
| 科目設置 | 学部・研究科 | CIN | 国際センター |
|---|---|---|---|
| 学科・専攻 | CO | ||
| 科目主番号 | レベル | 0 | 学部共通 |
| 大分類 | 0 | その他科目 | |
| 小分類 | 22 | 国際センター講座(社会科学) - 社会問題 | |
| 科目種別 | 3 | 選択科目 | |
| 科目補足 | 授業区分 | 2 | 講義 |
| 授業実施形態 | 1 | 対面授業(主として対面授業) | |
| 授業言語 | 2 | 英語 | |
| 学問分野 | 86 | 総合・複合領域(社会科学系) | |
授業科目の内容・目的・方法・到達目標
With the theme of "What can we/I do to create a better world?", we will study from Goal 10 to Goal 17 of the Sustainable Development Goals (SDGs) set by the United Nations and explore solutions. This course will use various data, experiences, and information to gain a global perspective, understand the current situations, and consider how to address complex issues, thinking about actions/solutions we can take.
By learning about the challenges across different areas such as the environment, economy, and society covered by the SDGs, we will improve our problem-solving abilities and critical thinking skills. The aim is not only to gain knowledge but to enable each students to create and implement action plans.
By learning about the challenges across different areas such as the environment, economy, and society covered by the SDGs, we will improve our problem-solving abilities and critical thinking skills. The aim is not only to gain knowledge but to enable each students to create and implement action plans.
準備学修(予習・復習等)
ログインすると表示されます(要慶應ID)。
授業の計画
ログインすると表示されます(要慶應ID)。
成績評価方法
ログインすると表示されます(要慶應ID)。
テキスト(教科書)
The Sustainable Development Goals Report 2024, by United Nations, https://unstats.un.org/sdgs/report/2024/The-Sustainable-Development-Goals-Report-2024.pdf,
担当教員から履修者へのコメント
ログインすると表示されます(要慶應ID)。
質問・相談
ログインすると表示されます(要慶應ID)。