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JAPANESE CULTURAL STUDIES 7B JAPANESE ANIMATION AND TV GAME
| Lecturer(s) | OHBA, MIHOKO; ASANO, KAZUYA; OSUMI, YUKA |
|---|---|
| Credit(s) | 2 |
| Academic Year/Semester | 2024 Spring |
| Day/Period | Thu.5 |
| Campus | Mita |
| Class Format | Face-to-face classes (conducted mainly in-person) |
| Registration Number | 19882 |
| Faculty/Graduate School | CENTER FOR JAPANESE STUDIES |
| Year Level | 3, 4 |
| Grade Type | This item will appear when you log in (Keio ID required). |
| Course Description | This is one course of Japanese Studies on Society and Culture for JLP students. Instructors are producers of Japanese animation and TV games and they will give their unique perspectives on Japanese animation and TV games as forms of popular modern culture, as well as the history of and present situation regarding the cultural output of these industries. |
| K-Number | CJS-CO-00129-911-02 |
| Course Administrator | Faculty/Graduate School | CJS | CENTER FOR JAPANESE STUDIES |
|---|---|---|---|
| Department/Major | CO | ||
| Main Course Number | Level | 0 | Faculty-wide |
| Major Classification | 0 | Other Course | |
| Minor Classification | 12 | ||
| Subject Type | 9 | Others | |
| Supplemental Course Information | Class Classification | 9 | Others |
| Class Format | 1 | Face-to-face classes (conducted mainly in-person) | |
| Language of Instruction | 1 | Japanese | |
| Academic Discipline | 02 | Literature, linguistics, and related fields | |
Course Contents/Objectives/Teaching Method/Intended Learning Outcome
日本文化について、オムニバス形式で学ぶ科目である。この科目ではアニメ、テレビゲームについて講義、実習を行う。
アニメ:
アニメーションの現場で第一線で働くディレクター、プロデューサーを毎回ゲストに呼んで、日本独自のアニメーションの成り立ちを、映像資料とともに楽しく学んでいきます。
テレビゲーム:
テレビゲームは、現在、日本のサブカルチャーの大きな柱となっています。当初、テレビゲームは、アメリカからはじまり、商業的な成功を収めた「PONG」から、すでに30年の月日が流れています。
本講座では、アメリカ生まれのテレビゲームが、いかに日本で発展して行ったか、まずは歴史を学びます。
次に、現在の日本のゲーム産業の規模や動向、いくつかの課題などを話します。
また、具体的にゲームはどうやって作られるのか、どういった仕事内容なのか、開発の流れや職種といった話も盛り込みます。
アニメ:
アニメーションの現場で第一線で働くディレクター、プロデューサーを毎回ゲストに呼んで、日本独自のアニメーションの成り立ちを、映像資料とともに楽しく学んでいきます。
テレビゲーム:
テレビゲームは、現在、日本のサブカルチャーの大きな柱となっています。当初、テレビゲームは、アメリカからはじまり、商業的な成功を収めた「PONG」から、すでに30年の月日が流れています。
本講座では、アメリカ生まれのテレビゲームが、いかに日本で発展して行ったか、まずは歴史を学びます。
次に、現在の日本のゲーム産業の規模や動向、いくつかの課題などを話します。
また、具体的にゲームはどうやって作られるのか、どういった仕事内容なのか、開発の流れや職種といった話も盛り込みます。
Active Learning MethodsDescription
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Preparatory Study
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Course Plan
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Method of Evaluation
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Textbooks
なし