慶應義塾大学 シラバス・時間割

e−Marketing(GPP)

担当者名山本 晶
単位2
年度・学期2023 秋
曜日時限木2
キャンパス三田
授業実施形態対面授業(主として対面授業)
登録番号15691
設置学部・研究科商学部
設置学科・専攻商学科
学年3, 4
分野専攻科目Ⅲ類(専攻選択科目)
科目概要この授業群は、第3学年・第4学年向けに、ミクロ・マーケティングに関する高度な知識を提供する。そのトピックは、価格、製品開発、広告、販売促進、電子商取引、消費者行動、市場調査、マーケテイング経済学など多岐に及ぶ。
K-Number FBC-BC-34353-212-07
科目設置学部・研究科FBC商学部
学科・専攻BC商学科
科目主番号レベル33年次配当レベル
大分類4専攻科目
小分類35Ⅲ類専攻フィールド選択科目 - 共通
科目種別3選択科目
科目補足授業区分2講義
授業実施形態1対面授業(主として対面授業)
授業言語2英語
学問分野07経済学、経営学およびその関連分野

授業科目の内容・目的・方法・到達目標

This course aims to provide deep insight into marketing in the digital environment. The first part of the course is based on lectures which consist of three parts (1) outbound marketing, i.e., companies reaching out to consumers, more specifically online advertising, (2) inbound marketing, i.e., consumers reaching out to companies; and (3) social media marketing. The second part utilizes case studies that illustrate various aspects of digital marketing. The knowledge and insights are drawn from the instructor’s practical experience as an advisor for multiple companies and teaching experience in the MBA program.
 This course is designed for students in the Graduate School of Business and Commerce and undergraduate students with English proficiency sufficient to read materials, participate in class discussions, and present their ideas in English.

授業の計画

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成績評価方法

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テキスト(教科書)

Avery, Jill, and Ayelet Israeli. "Hubble Contact Lenses: Data Driven Direct-to-Consumer Marketing." Harvard Business School Case 519-011, August 2018. (Revised December 2020.)
https://harvard.bookpark.ne.jp/products/hbsp-519011

Avery, Jill. "Glossier: Co-Creating a Cult Brand with a Digital Community." Harvard Business School Case 519-022, January 2019. (Revised October 2019.)
https://harvard.bookpark.ne.jp/products/hbsp-519022

Yamamoto, Hikaru and Masatoshi Ono. “Pairs.” Keio Business School Case 91-18-15394
https://kbs.bookpark.ne.jp/products/kbsp-02792

参考書

Gupta, Sunil, and Joseph Davin. "Marketing Reading: Digital Marketing." Core Curriculum Readings Series. Boston: Harvard Business Publishing 8224, 2015.

担当教員から履修者へのコメント

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質問・相談

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