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e−Marketing(GPP)
| 担当者名 | 山本 晶 |
|---|---|
| 単位 | 2 |
| 年度・学期 | 2023 秋 |
| 曜日時限 | 木2 |
| キャンパス | 三田 |
| 授業実施形態 | 対面授業(主として対面授業) |
| 登録番号 | 15691 |
| 設置学部・研究科 | 商学部 |
| 設置学科・専攻 | 商学科 |
| 学年 | 3, 4 |
| 分野 | 専攻科目Ⅲ類(専攻選択科目) |
| 科目概要 | この授業群は、第3学年・第4学年向けに、ミクロ・マーケティングに関する高度な知識を提供する。そのトピックは、価格、製品開発、広告、販売促進、電子商取引、消費者行動、市場調査、マーケテイング経済学など多岐に及ぶ。 |
| K-Number | FBC-BC-34353-212-07 |
| 科目設置 | 学部・研究科 | FBC | 商学部 |
|---|---|---|---|
| 学科・専攻 | BC | 商学科 | |
| 科目主番号 | レベル | 3 | 3年次配当レベル |
| 大分類 | 4 | 専攻科目 | |
| 小分類 | 35 | Ⅲ類専攻フィールド選択科目 - 共通 | |
| 科目種別 | 3 | 選択科目 | |
| 科目補足 | 授業区分 | 2 | 講義 |
| 授業実施形態 | 1 | 対面授業(主として対面授業) | |
| 授業言語 | 2 | 英語 | |
| 学問分野 | 07 | 経済学、経営学およびその関連分野 | |
授業科目の内容・目的・方法・到達目標
This course aims to provide deep insight into marketing in the digital environment. The first part of the course is based on lectures which consist of three parts (1) outbound marketing, i.e., companies reaching out to consumers, more specifically online advertising, (2) inbound marketing, i.e., consumers reaching out to companies; and (3) social media marketing. The second part utilizes case studies that illustrate various aspects of digital marketing. The knowledge and insights are drawn from the instructor’s practical experience as an advisor for multiple companies and teaching experience in the MBA program.
This course is designed for students in the Graduate School of Business and Commerce and undergraduate students with English proficiency sufficient to read materials, participate in class discussions, and present their ideas in English.
This course is designed for students in the Graduate School of Business and Commerce and undergraduate students with English proficiency sufficient to read materials, participate in class discussions, and present their ideas in English.
授業の計画
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成績評価方法
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テキスト(教科書)
Avery, Jill, and Ayelet Israeli. "Hubble Contact Lenses: Data Driven Direct-to-Consumer Marketing." Harvard Business School Case 519-011, August 2018. (Revised December 2020.)
https://harvard.bookpark.ne.jp/products/hbsp-519011
Avery, Jill. "Glossier: Co-Creating a Cult Brand with a Digital Community." Harvard Business School Case 519-022, January 2019. (Revised October 2019.)
https://harvard.bookpark.ne.jp/products/hbsp-519022
Yamamoto, Hikaru and Masatoshi Ono. “Pairs.” Keio Business School Case 91-18-15394
https://kbs.bookpark.ne.jp/products/kbsp-02792
https://harvard.bookpark.ne.jp/products/hbsp-519011
Avery, Jill. "Glossier: Co-Creating a Cult Brand with a Digital Community." Harvard Business School Case 519-022, January 2019. (Revised October 2019.)
https://harvard.bookpark.ne.jp/products/hbsp-519022
Yamamoto, Hikaru and Masatoshi Ono. “Pairs.” Keio Business School Case 91-18-15394
https://kbs.bookpark.ne.jp/products/kbsp-02792
参考書
Gupta, Sunil, and Joseph Davin. "Marketing Reading: Digital Marketing." Core Curriculum Readings Series. Boston: Harvard Business Publishing 8224, 2015.
担当教員から履修者へのコメント
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質問・相談
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