慶應義塾大学 シラバス・時間割

アカデミック・リテラシー

サブタイトルThe Psychology of Language and Culture Learning
担当者名ショールズ, ジョセフ
単位2
年度・学期2025 春
曜日時限水4
キャンパス日吉
授業実施形態対面授業(主として対面授業)
登録番号11305
設置学部・研究科GICセンター
学年1, 2, 3, 4
評語タイプログインすると表示されます(要慶應ID)。
科目概要資料の読解と討論を通じて今日の世界的な問題を考察する。
K-Number CGI-CO-01419-212-89
科目設置学部・研究科CGIGICセンター
学科・専攻CO
科目主番号レベル0学部共通
大分類1総合教育科目
小分類41GICセンター講座(学修スキル) - 教養スキル
科目種別9その他
科目補足授業区分2講義
授業実施形態1対面授業(主として対面授業)
授業言語2英語
学問分野89学修スキル

授業科目の内容・目的・方法・到達目標

This class is for anyone interested in foreign languages and intercultural experiences. It explores the close relationship between language and culture from the perspective of psychology. We will see that language is not simply a mental code - it is embodied and is closely related to cultural meanings. We will try to understand the psychological power of language and culture learning--how it can be frustrating but also life changing.

能動的学修形式説明

ログインすると表示されます(要慶應ID)。

準備学修(予習・復習等)

ログインすると表示されます(要慶應ID)。

授業の計画

ログインすると表示されます(要慶應ID)。

成績評価方法

ログインすると表示されます(要慶應ID)。

テキスト(教科書)

The teacher will provide readings.

参考書

• Shaules, Joseph. 2019. Language, culture and the embodied mind: A developmental model of linguaculture learning. New York: Springer.
• Dornyei, Zoltan. 2009. The psychology of second language acquisition. Oxford, UK: Oxford University Press.
• Apple, Matthew T., Dexter Da Sliva, and Terry Fellner. 2013. Language Learning Motivation in Japan. In Second Language Acquisition. Bristol: Multilingual Matters.
• Stevick, Earl W. 1976. Memory, meaning & method: Some psychological perspectives on language learning. Rowley, MA: Newbury House Publishers.

担当教員から履修者へのコメント

ログインすると表示されます(要慶應ID)。