ログインすると、以下の機能が利用できます(要慶應ID)。
- 検索条件に所属情報(学部、学科・専攻、学年等)がセットされる(新入生は入学後に利用可能)
- お気に入り(ブックマーク)
- シラバス詳細の表示
アカデミック・リテラシー
| サブタイトル | The Psychology of Language and Culture Learning |
|---|---|
| 担当者名 | ショールズ, ジョセフ |
| 単位 | 2 |
| 年度・学期 | 2025 春 |
| 曜日時限 | 水4 |
| キャンパス | 日吉 |
| 授業実施形態 | 対面授業(主として対面授業) |
| 登録番号 | 11305 |
| 設置学部・研究科 | GICセンター |
| 学年 | 1, 2, 3, 4 |
| 評語タイプ | ログインすると表示されます(要慶應ID)。 |
| 科目概要 | 資料の読解と討論を通じて今日の世界的な問題を考察する。 |
| K-Number | CGI-CO-01419-212-89 |
| 科目設置 | 学部・研究科 | CGI | GICセンター |
|---|---|---|---|
| 学科・専攻 | CO | ||
| 科目主番号 | レベル | 0 | 学部共通 |
| 大分類 | 1 | 総合教育科目 | |
| 小分類 | 41 | GICセンター講座(学修スキル) - 教養スキル | |
| 科目種別 | 9 | その他 | |
| 科目補足 | 授業区分 | 2 | 講義 |
| 授業実施形態 | 1 | 対面授業(主として対面授業) | |
| 授業言語 | 2 | 英語 | |
| 学問分野 | 89 | 学修スキル | |
授業科目の内容・目的・方法・到達目標
This class is for anyone interested in foreign languages and intercultural experiences. It explores the close relationship between language and culture from the perspective of psychology. We will see that language is not simply a mental code - it is embodied and is closely related to cultural meanings. We will try to understand the psychological power of language and culture learning--how it can be frustrating but also life changing.
準備学修(予習・復習等)
ログインすると表示されます(要慶應ID)。
授業の計画
ログインすると表示されます(要慶應ID)。
成績評価方法
ログインすると表示されます(要慶應ID)。
テキスト(教科書)
The teacher will provide readings.
参考書
• Shaules, Joseph. 2019. Language, culture and the embodied mind: A developmental model of linguaculture learning. New York: Springer.
• Dornyei, Zoltan. 2009. The psychology of second language acquisition. Oxford, UK: Oxford University Press.
• Apple, Matthew T., Dexter Da Sliva, and Terry Fellner. 2013. Language Learning Motivation in Japan. In Second Language Acquisition. Bristol: Multilingual Matters.
• Stevick, Earl W. 1976. Memory, meaning & method: Some psychological perspectives on language learning. Rowley, MA: Newbury House Publishers.
• Dornyei, Zoltan. 2009. The psychology of second language acquisition. Oxford, UK: Oxford University Press.
• Apple, Matthew T., Dexter Da Sliva, and Terry Fellner. 2013. Language Learning Motivation in Japan. In Second Language Acquisition. Bristol: Multilingual Matters.
• Stevick, Earl W. 1976. Memory, meaning & method: Some psychological perspectives on language learning. Rowley, MA: Newbury House Publishers.
担当教員から履修者へのコメント
ログインすると表示されます(要慶應ID)。