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音楽(PEARL)
サブタイトル | Music and Advertising |
---|---|
担当者名 | 石井 明 |
単位 | 4 |
年度・学期 | 2022 春集中 |
曜日時限 | 月2/水2 |
キャンパス | 日吉 |
授業実施形態 | 対面授業(主として対面授業) |
登録番号 | 05982 |
設置学部・研究科 | 経済学部 |
設置学科・専攻 | 経済学科 PEARLコース |
学年 | 1, 2 |
分野 | 総合教育科目選択必修(Ⅱ系)Ⅱ系 人文・社会系(PEARL) |
K-Number | FEC-EC-01202-212-85 |
科目設置 | 学部・研究科 | FEC | 経済学部 |
---|---|---|---|
学科・専攻 | EC | 経済学科 | |
科目主番号 | レベル | 0 | 学部共通 |
大分類 | 1 | 総合教育科目 | |
小分類 | 20 | Ⅱ系(人文・社会系) - 芸術 | |
科目種別 | 2 | 選択必修科目 | |
科目補足 | 授業区分 | 2 | 講義 |
授業実施形態 | 1 | 対面授業(主として対面授業) | |
授業言語 | 2 | 英語 | |
学問分野 | 85 | 総合・複合領域(人文学系) |
授業科目の内容・目的・方法・到達目標
The aim of this course is to examine how advertising industry has employed music to sell goods in the twentieth and the twenty-first centuries. Music has always played an important role in advertising, which continues to be an essential element of capitalism. Figuring out how advertisement has been fashioned not only to sell goods and services but also to inculcate listeners and viewers into their roles as consumers will be the focus of this course.
Participation in discussion is critical in this course. Students will be asked to do presentation assignments as well as to write a term paper.
Participation in discussion is critical in this course. Students will be asked to do presentation assignments as well as to write a term paper.
授業の計画
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成績評価方法
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テキスト(教科書)
Taylor, Timothy D. (2012). The Sounds of Capitalism: Advertising, Music, and the Conquest of Culture. Chicago and London: University of Chicago Press.
担当教員から履修者へのコメント
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