慶應義塾大学 シラバス・時間割

音楽(PEARL)

サブタイトルMusic and Advertising
担当者名石井 明
単位4
年度・学期2022 春集中
曜日時限月2/水2
キャンパス日吉
授業実施形態対面授業(主として対面授業)
登録番号05982
設置学部・研究科経済学部
設置学科・専攻経済学科 PEARLコース
学年1, 2
分野総合教育科目選択必修(Ⅱ系)Ⅱ系 人文・社会系(PEARL)
K-Number FEC-EC-01202-212-85
科目設置学部・研究科FEC経済学部
学科・専攻EC経済学科
科目主番号レベル0学部共通
大分類1総合教育科目
小分類20Ⅱ系(人文・社会系) - 芸術
科目種別2選択必修科目
科目補足授業区分2講義
授業実施形態1対面授業(主として対面授業)
授業言語2英語
学問分野85総合・複合領域(人文学系)

授業科目の内容・目的・方法・到達目標

The aim of this course is to examine how advertising industry has employed music to sell goods in the twentieth and the twenty-first centuries. Music has always played an important role in advertising, which continues to be an essential element of capitalism. Figuring out how advertisement has been fashioned not only to sell goods and services but also to inculcate listeners and viewers into their roles as consumers will be the focus of this course.
Participation in discussion is critical in this course. Students will be asked to do presentation assignments as well as to write a term paper.

授業の計画

ログインすると表示されます(要慶應ID)。

成績評価方法

ログインすると表示されます(要慶應ID)。

テキスト(教科書)

Taylor, Timothy D. (2012). The Sounds of Capitalism: Advertising, Music, and the Conquest of Culture. Chicago and London: University of Chicago Press.

担当教員から履修者へのコメント

ログインすると表示されます(要慶應ID)。